המעבדה לתחבורה חכמה

המעבדה עוסקת בפיתוח, הערכה, יישום ותפעול של מערכות תחבורה חכמות (ITS). פעילויות מחקר במעבדה כוללות:

  • בקרת תנועה: מחקר שעוסק בתפעול וניהול תחבורה במרכזי הבקרה. יישומים כוללים פיתוח של שיטות ואלגוריתמים לבקרה, ניסוי והערכה של טכנולוגיות חישה ואינפורמציה שונות והשימוש בהם לניהול המערכת.
  • סימולטור נהיגה: משמש לניסויים ובחינת תסריטים לאיסוף נתוני נהיגה במצבים שקשה לצפות בהם בצורה נטורליסטית או ניסויי שדה, כגון התנהגות בתנאי תאונה או כמעט תאונה או מערכות תחבורה עתידיות. הנתונים שנאספים בצורה זו יכולים לשמש כדי להשלים נתונים מהעולם האמיתי על מנת ללמוד את ההשפעה על הנהגות הנהיגה של מערכות עזר שונות ברכב, כגון מערכות להתראה שונות, מרכיבי נהיגה סמי-אוטונומית וכדומה.
  • מודלים של סימולצית תנועה: מודלים של סימולציה הם כלים יעילים לענות על שאלות “מה אם” על מנת להפחית את האפשרות של השפעות בלתי רצויות של תכנון, תכן ותפעול חדשים. יישומים של מודלי סימולציה של תנועה משמשים ומסייעים למחקר בתחומי מערכות התחבורה החכמות, תפעון של מרכזי ניהול תנועה, בטיחות, תפעול תחבורה ציבורית, חקירה של ההשפעות הסביבתיות של השקעות במערכת התחבורה, תכן גאומטרי של פרויקטים ושלבי ביצוע.
  • תכנון תחבורה: טכנולוגיות של מערכות תחבורה חכמות יכולות לשמש גם כבסיס לשיפור התכנון לטווח ארוך של מערכות תחבורה והמדיניויות הקשורות לכך באמצעות מערכות מידע גאוגרפי (GIS) לאחסון, ניתוח והצגה של מידע מרחבי.